Porównanie HostedExchange.pl z Office 365
Poniżej przedstawiamy zestawienie, w którym porównano poszczególne aspekty HostedExchange.pl oraz Microsoft Office 365.
1. Wsparcie oraz język wsparcia technicznego
W usłudze HostedExchange.pl wsparcie telefoniczne oraz e-mailowe świadczone jest przez certyfikowanych inżynierów firmy dcs.pl. Dzięki temu uzyskujesz najbardziej kompetentne wsparcie techniczne zdolne rozwiązać każdy problem. Gwarantujemy kontakt w języku polskim oraz angielskim.
Microsoft wymaga, by to partner sprzedający usługę Office365 świadczył wsparcie pierwszej linii. Niestety najczęściej reseller nie posiada pełnych kompetencji technicznych w zakresie działania usługi oraz narzędzi umożliwiających mu skuteczne wspieranie klientów.
W praktyce klient zmuszony jest często kontaktować się ze wsparciem II linii – świadczonym przez Microsoft, gdzie nie jest ono dostępne w języku polskim.
Zwycięzca: HostedExchange.pl
2. Poczta biznesowa bez reklam
W przypadku HostedExchange.pl administrator firmy ma możliwość samodzielnego dostrajania czułości filtrów antyspamowych – zarówno dla konkretnych użytkowników w firmie, jak i całej poczty firmowej.
Każda wiadomość e-mail przesyłana przez HostedExchange.pl otrzymuje numeryczną ocenę. Im wyższa ocena, tym większe prawdopodobieństwo, że wiadomość to spam. Używając suwaków w Panelu zarządzania administrator decyduje co ma się dziać z wiadomościami o określonej ocenie. Mogą one trafiać do skrzynki, do folderu Junk-Mail lub być usuwane jeszcze zanim zostaną dostarczone do skrzynki użytkownika. Dostarczamy biznesową pocztę bez reklam.
Posiadacze najtańszych planów taryfowych z gałęzi Office 365 Small Business nie mają żadnej kontroli nad czułością filtrów antyspamowych. Mogą tylko włączyć lub wyłączyć filtrowanie spamu.
Zwycięzca: HostedExchange.pl
3. Lokalizacja datacenter i danych
Usługa HostedExchange.pl świadczona jest z bezpiecznego, kolokowanego datacenter firmy GTS Energis znajdującego się w Piasecznie pod Warszawą. Twoje dane przechowywane są na terenie Polski.
Microsoft nie posiada datacenter usługi Office365 w Polsce. Klient ma tylko możliwość wskazania, w którym data center będzie leżała jego poczta np. w Irlandii.
Zwycięzca: HostedExchange.pl
4. Pojemność skrzynki
Podstawowe wielkości skrzynek HostedExchange.pl to: 1 GB, 2 GB lub 5 GB.
Oczywiście istnieje możliwość dostarczenia skrzynek o większej pojemności dostosowanych do indywidualnych wymagań i potrzeb klienta. Microsoft Outlook obsługuje jednak archiwa pocztowe o praktycznie nieograniczonym rozmiarze więc klienci mogą lokalnie przechowywać pocztę o dowolnym rozmiarze.
Skrzynki w usłudze Office 365 mają pojemność 25 GB.
Wielu użytkowników uważa pojemność skrzynki e-mail za kluczową wartość, jednak warto mieć na uwadze maksymalny rozmiar załącznika, który możemy przesłać w jednej wiadomości e-mail. W przypadku Office 365 jest to 25MB, natomiast HostedExchange.pl oferuje dwukrotnie większą wielkość załącznika – 50MB.
Zwycięzca: Office 365 - pojemność skrzynki, HostedExchange.pl - wielkość załącznika
5. Płatności oraz polska faktura VAT
W usłudze HostedExchange.pl otrzymujesz polską fakturę VAT, na podstawie której możesz opłacić usługę przelewem - najwygodniejszym sposobem dla polskich firm.
Za usługę Office 365 nie otrzymasz polskiej faktury. Dodatkowo za usługę trzeba zapłacić kartą kredytową, a rozliczenie jest w EUR, co znacznie komplikuje rozliczenia.
Pomyśl o księgowości zanim zdecydujesz się na zagraniczną usługę.
Zwycięzca: HostedExchange.pl