Porównanie HostedExchange.pl z Office 365

Porównanie HostedExchange.pl i Office 365

Poniżej przedstawiamy zestawienie, w którym porównano poszczególne aspekty HostedExchange.pl oraz Microsoft Office 365.

1. Wsparcie oraz język wsparcia technicznego

W usłudze HostedExchange.pl wsparcie telefoniczne oraz e-mailowe świadczone jest przez certyfikowanych inżynierów firmy dcs.pl. Dzięki temu uzyskujesz najbardziej kompetentne wsparcie techniczne zdolne rozwiązać każdy problem. Gwarantujemy kontakt w języku polskim oraz angielskim.

Microsoft wymaga, by to partner sprzedający usługę Office365 świadczył wsparcie pierwszej linii. Niestety najczęściej reseller nie posiada pełnych kompetencji technicznych w zakresie działania usługi oraz narzędzi umożliwiających mu skuteczne wspieranie klientów.

W praktyce klient zmuszony jest często kontaktować się ze wsparciem II linii – świadczonym przez Microsoft, gdzie nie jest ono dostępne w języku polskim.

Zwycięzca: HostedExchange.pl

2. Poczta biznesowa bez reklam

W przypadku HostedExchange.pl administrator firmy ma możliwość samodzielnego dostrajania czułości filtrów antyspamowych – zarówno dla konkretnych użytkowników w firmie, jak i całej poczty firmowej.

Każda wiadomość e-mail przesyłana przez HostedExchange.pl otrzymuje numeryczną ocenę. Im wyższa ocena, tym większe prawdopodobieństwo, że wiadomość to spam. Używając suwaków w Panelu zarządzania administrator decyduje co ma się dziać z wiadomościami o określonej ocenie. Mogą one trafiać do skrzynki, do folderu Junk-Mail lub być usuwane jeszcze zanim zostaną dostarczone do skrzynki użytkownika. Dostarczamy biznesową pocztę bez reklam.

Posiadacze najtańszych planów taryfowych z gałęzi Office 365 Small Business nie mają żadnej kontroli nad czułością filtrów antyspamowych. Mogą tylko włączyć lub wyłączyć filtrowanie spamu.

Zwycięzca: HostedExchange.pl

3. Lokalizacja datacenter i danych

Usługa HostedExchange.pl świadczona jest z bezpiecznego, kolokowanego datacenter firmy GTS Energis znajdującego się w Piasecznie pod Warszawą. Twoje dane przechowywane są na terenie Polski.

Microsoft nie posiada datacenter usługi Office365 w Polsce. Klient ma tylko możliwość wskazania, w którym data center będzie leżała jego poczta np. w Irlandii.

Zwycięzca: HostedExchange.pl

4. Pojemność skrzynki

Podstawowe wielkości skrzynek HostedExchange.pl to: 1 GB, 2 GB lub 5 GB.

Oczywiście istnieje możliwość dostarczenia skrzynek o większej pojemności dostosowanych do indywidualnych wymagań i potrzeb klienta. Microsoft Outlook obsługuje jednak archiwa pocztowe o praktycznie nieograniczonym rozmiarze więc klienci mogą lokalnie przechowywać pocztę o dowolnym rozmiarze.

Skrzynki w usłudze Office 365 mają pojemność 25 GB.

Wielu użytkowników uważa pojemność skrzynki e-mail za kluczową wartość, jednak warto mieć na uwadze maksymalny rozmiar załącznika, który możemy przesłać w jednej wiadomości e-mail. W przypadku Office 365 jest to 25MB, natomiast HostedExchange.pl oferuje dwukrotnie większą wielkość załącznika – 50MB.

Zwycięzca: Office 365 - pojemność skrzynki, HostedExchange.pl - wielkość załącznika

5. Płatności oraz polska faktura VAT

W usłudze HostedExchange.pl otrzymujesz polską fakturę VAT, na podstawie której możesz opłacić usługę przelewem - najwygodniejszym sposobem dla polskich firm.

Za usługę Office 365 nie otrzymasz polskiej faktury. Dodatkowo za usługę trzeba zapłacić kartą kredytową, a rozliczenie jest w EUR, co znacznie komplikuje rozliczenia.

Pomyśl o księgowości zanim zdecydujesz się na zagraniczną usługę.

Zwycięzca: HostedExchange.pl